Prat angående mitt utseende
13.09.2021
Idag fick jag veta att två pojkar i en annan klass hade diskuterat angående mitt utseende att jag har stor panna att min rumpa och bröst är stora mm. En av mina vänner känner en person i denhär klassen som hade sagt åt min kompis att hon skulle berätta dethär för mig. De här pojkarna är inte speciellt populära och det är många som inte tycker om dem om man säger så. Jag har många vänner som jag också har berättat för så jag vet att jag inte är själv men jag funderar på om ja skulle prata med en kurator iallafall.
Det här är inget som har hänt förr eller så och jag tolkar det häller inte riktigt som mobbning. För att få en uppfattning av mitt liv så är jag inte direkt en av dom personerna som blir utstött eller något sånt utan är en sportig tjej med en helt okej familj fast den inte är perfekt.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
15.09.2021
Hej,
Det är inte alltid så lätt att veta hur man skall tackla situationer där man får veta att någon annan talar om en. I detta fall är det kanske svårt att veta om de diskuterade dig eftersom de beundrar dig eller för att snacka skit? Och oavsett vilken deras anledning var så har du ju rätt att bli ledsen över det eller reagera på det eftersom de talade om dig. Men det du skall minnas är att bara för att två typer som inte känner dig talar om dig så definierar det inte vem du är. Det säger mer om vem DE är.
Det är bra att du har kompisar som du kan tala med, och att du inte känner dig ensam. Men om du vill då skall du absolut gå och prata med kuratorn, det är ju därför kuratorer finns.
Fortsätt att vara den du är, och försök att inte låta andra personer som inte känner dig definiera hur du ser på dig själv.
Kram,
Tessi