Blir fäst vid personer för lätt..
14.02.2014
Hej!
Jag har verkligen ett problem med att jag blir för fäst till personer för fort... Det räcker med att dom nyss kommit in i mitt liv och redan så betyder dom massor för mig. När jag sedan förstår att dom inte känner detsamma så blir det så jobbigt när dom plötsligt försvinner. Det är samma med tjejer och killar men killarna är värst... Det går runt i en ond cirkel hela tiden, slutar snacka med någon, de kommer in någon ny och sen försvinner den personen och så fortsätter de så. Med försvinna så menar jag alltså att vi snackar mindre och mindre och sen ingenting. Dessutom gör jag ingenting åt saken när vi pratar mindre för jag tänker att de är menat att bli så. Fastän jag saknar dom. På tal om det är jag usel på att höra av mig och att visa hur mycket vissa betyder för mig. Antar jag är för bekväm med att dom alltid hör av sig men att jag borde visa att jag bryr mig med, men det är som om något bara säger stop. Är livrädd för att vara för på. Funderar också på om vissa är värda att kämpa för fastän dom betyder något, svårt att förklara men med killar t.ex så snackar jag ibland med såna som det inte kan bli något med men ändå är jag dum nog att ge dom en plats i mitt hjärta. Snälla hjälp känns som om hjärtat slits åt alla olika håll när personer plötsligt försvinner ur mitt liv..:( :((

Ungdomsinformatören Sanna svarar
21.02.2014
Hej, jag förstår så väl vad du menar. Jag är likadan. Blir jätte fort jätte nära med alla jag möter. Men vet du det är på gott och ont detdär. Ibland kan det vara bra att man har lätt för att få bra kontakt med olika sorters människor. Man får massor med olika vänner :) Ibland är de ens vän bara en kort tid men ibland håller man kontakten en längre tid. Men såklart kan det vara jobbigt också precis som du skriver. Man undrar varför man blir bortvald, varför den andra inte har samma behov av att hålla kontakten. Men man ska inte ta det personligt, det är som de brukar säga på film eller i en bok när de ska göra slut: "Det är inte du det är jag...."Och det stämmer, du gör absolut inget fel!!! Du är exakt just sån som du ska vara! Utan det kan hända att den här andra personen av någon anledning fladdrar vidare till nästa människa utan att för den skulle gilla dig mindre. Vissa har större behov av att byta de närmaste personerna omkring sig, medan andra helst skulle vilja umgås med sina dagis kompisar hela livet. Det är ingens fel det är bara så, vi är olika. Mitt råd är att du fortsätter vara en sån som du, är för det är ju just det som gör att du är du, det är just det som gör att du är en sån underbar och varmhjätad människa. Men du ska ha i bakhuvudet att alla inte är likadana och att nån annan kanske inte tar lika allvarligt på er realation som du, då kan du undvika att bli sårad och kom ihåg att inte ta det personligt! Men jag tycker också att du ska berätta och visa för den som du bryr dig om att du verkligen vill hålla kvar kontakten mellan er. Jobba dig över rädslan av att ta kontakt med de du gillar, såklart ska man inte vara på på, men alla gillar nog om man nån gång ringer och att det inte alltid är en och samma som ska se till att man träffas.
En gammal dam sa en gång till mig
Lycka till och du ska veta att du är långt ifrån ensam, vi är många som blir kära/förtjusta i folk till höger och vänster, Det är just det som är charmen med oss <3 <3 <3
Kramar från ungdomsinformatören Sanna