Nätet
11.11.2020
Jag pratade med en kille på nätet sen så la jag till han på snäp och han blev obehaglig så jag sa att han var de då skrev hans ty jag skulle ångra det här har inte gett ut någon information men blev ändå rädd Natalie

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
16.11.2020
Hej,
Jag tycker att du gjorde helt rätt som sade till att du tyckte att han var obehaglig om han skrev eller skickade någonting som inte kändes okej. Det är du själv som bestämmer reglerna för hur andra människor får behandla dig, och det är väldigt viktigt att inte gå med på sådant som inte känns rätt för dig själv.
Antagligen blev han generad och därför sur då du skrev det, men du skriver att du inte gav ut någon information om dig själv så du har ingenting att vara rädd för. Skulle han skicka igen så skall du ta screenshots på det han skriver så att du vid behov har bevismaterial. Tveka inte att berätta för en vuxen eller skriva in igen om han skulle besvära dig på nytt.
Du var modig som sade ifrån. Bra gjort!
Kram
Tessi