Tacksamhet
27.01.2014
Hej!
Här kommer ett tips till alla som mår dåligt, tänk på allt bra som finns i livet och njut när solen skiner en dag och gå ut i det vackra vädret och njut! För 30 minuters promenad varje dag har samma effekt som antidepressiv medicin. Tänk vad bra vi har det som får leva här i Finland, tänk på alla fina vänner som ni har. :) Det finns så mycket att vara tacksam över så tänk på det positiva och på alla dom bra sakerna så kommer ni att må mycket bättre. :) :)

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
28.01.2014
Hej :)!
Amen! Hear hear! Vi håller absolut med! <3 :D
Och tyckte det där med 30 minuters promenad = antidepressiv medicin var jätteintressant! Nog hade vi ju kunnat gissa det, både av annat vi läst om tex kroppens belöningshormoner och av egen erfarenhet - och vi tjatar ju om att gå ut och gå ständigt och jämt i svaren här på Decibel - men det var bra med "siffror" på det! Och vi hittade bevis också, kolla tex här http://dinamediciner.se/nyheter/psykiatrikern-jill-taube-promenad-lika-bra-som-medicin. Det här gillade ju hundägaren Liselott speciellt mycket, och skriver under på! "Träningsapparat i päls"! Underbart!!! Och nu ska vi också förespråka FaR (fysisk aktivitet på recept)!
Tack för att du delade med dig och vi kan inte annat än säga: vi håller fuuullkomligt med!
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna