Akut!!
19.06.2016
Akut!!
Hej skulle vilja ha svar så snabbt som möjligt!! Min pojkvän och jag hade skyddat sex igårr men efter en stund märkte vi att kondomen var fel lagt på det såg konstigt ut där på ändan av kondomen vi kollade om det var hål i den men nej. Nu undrar vi om försattsen skulle ha kommit in i mig OCH om jag kan vara gravid nu?? Min pojkvän skulle fara efter dagen efter piller idag. A

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
20.06.2016
Hej,
Jag vet ju inte riktigt hur kondomen satt? Men om den ändå var PÅ och inte hade några hål, så är det ju osannolikt att försatsen skulle ha kommit in i dig? Men som sagt, jag vet inte riktigt hur du menar med att den såg konstig ut i ändan, men det vet ju du eftersom du vad där.
Så OM du är orolig tycker jag absolut att du kan ta ett akut p-piller. Då vet du ju att du har gjort allt du kan, och att sannolikt inte behöver fundera mer på den saken. Men du vet ju också att din mens kan komma lite tidigare eller senare, så bli inte nervös om den inte är punktlig.
Det låter som om ni är ansvarstagande och tänkade personer :) fortsätt att vara det.
Kram
Tessi