Jag kan inte sluta tänka på sexscenen som äcklar mig
18.12.2021
För flera år sen såg jag en sexscen med en kvinna som hade sex med en hund. Jag tror inte att jag tände på det så mycket då, inte vad jag kommer ihåg i alla fall.
Nu, många år senare har jag fått det på hjärnan även fast jag inte tänkt på det tidigare. Kan inte förstå att jag har tittat på det. Jag äcklas av det, förstår inte att det förekommer överhuvudtaget, tycker att det är vidrigt!
Tankar som "tände jag på det?" kommer upp. Jag vill inte ha något med det där att göra, kan inte tänka mig något som är mer fel.
Rätt löjligt kanske, men vill och bara måste få bort det ur huvudet. Är jag konstig?
Emilia
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
20.12.2021
Hej,
Du är inte alls konstig! Sådär fungerar vi människor! Vi tänker ofta ”tänk om”.. Det jag nu kan läsa utifrån din text är att du är upprörd angående det du såg, och det är helt förståeligt! Jag tycker du ska lugna dig och vara snäll mot dig själv! Och att känslan äckel kommer fram är inte så konstigt, för som du skriver så finns det inget du kan tycka är mer fel än det du såg. Så, mitt bästa tips nu är att - var snäll mot dig själv, om tanken ”tänk om” dyker upp så låt den finnas och låt den bara gå sin väg igen. Lägg inte energi på den. Värdera den inte. Det är BARA tankar. Det som nu hänt är att du hamnat i en ond spiral med tankarna - där du anklagar dig själv.
Kram!
Malin