Men i trosor
25.12.2023
Jag är en man och jag gillar att bära trosor men jag är också Cristian så jag kan inte låta bli att undra om det stämmer med bibelversen 5 Mosebok 22:5
Femte Moseboken 22:5 En kvinna får inte bära manskläder, och en man får inte bära en kvinnas kläder; ty var och en som gör detta är en styggelse för HERREN, din Gud.
Jag menar kläder och underkläder är inte riktigt samma sak men jag tror att vi alla nu i våra hjärtan vad den bibelversen verkligen betyder. Det betyder att alla kläder som är gjorda för kvinnor inte ska varnas av män.
Men om du själv gör trosor speciellt gjorda för män skulle det vara okej? Jag menar att det är citat på citat herrkläder.
Angående varför jag var trosor. Jag gillar bara den komfort trosorna ger mig.
Och jag är också orolig för om det kan påverka mina kulor eller spermiekvalitet att bära trosor eftersom jag vill ha barn en dag men det är fortfarande ett par år kvar.
För tillfället har jag inga svar på min fråga så jag undersöker möjligheten att crossdressa i Lucid Dreams. Men det har sina egna sidor med möjligheten att släppa in onda andar i ditt undermedvetna genom meditation och andra liknande saker. Mr.The Man

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
27.12.2023
Hej,
Jag är inte säker på huruvida du vill ha svar på den mer bibliska delen av någon som är expert på det området, om det är så så kan vi skicka frågan vidare till en präst som kan ta ställning till det. Men generellt kan jag konstatera att vi skall minnas att bibeln skrevs för 2000 år sedan, och att synen på många saker var väldigt olika då. Så det kan vara svårt att veta exakt vad de avsåg med bibelverserna och vad som gjorde att åsikten var just den.
Då det kommer till din spermakvalitet så tror jag inte att det skulle påverka saken så länge det är klädesplagg som känns bekväma för dig. Testiklarna är utformade så att de själv ganska långt kan reglera sin egen temperatur, och då är det rimligt att tro att de helst inte vill vara så tätt inpackade eftersom de då kommer närmare kroppen och temperaturen stiger. Men med tanke på att spermier bildas hela tiden så har det sannolikt ingen bestående inverkan trots att man då och då använder kläder som sitter tätt.
Tessi