Osocial ?
07.11.2021
Funderar på en sak ,
Jag gillar att hänga med människor, gillar att va social o så och skaffa nya vänner. När jag väl är inne i det så är jag för det. Men ganska ofta så gillar jag ändå att vara för mig själv och göra saker ensam. Typ ibland när en vän frågar om vi ska hänga så säger jag nej och hittar på en ursäkt fast i själva verket så vill jag vara själv och göra saker. Undrar om man kan kalla mig osocial ? Asså jag har inget emot att umgås med andra och gillar verkligen när man har folk runtomkring sig, men ofta så gillar jag också att va själv. Ed

Ungdomsinformatör Kix svarar
09.11.2021
Hej!
Vad som klassas som social eller osocial är lite flummigt, och jag skulle försöka att inte lägga så stor fokus vid det om jag var du, utan mest tänka att alla är vi ju olika individer med olika sociala behov :) Ibland har man mera lust att umgås, och ibland vill man vara mera ensam för att så att säga ”ladda sina batterier”. Så är det för alla människor, men i lite olika grad beroende på hur extroverta eller introverta vi är. Man är inte nödvändigtvis osocial bara för att man tycker om att vara ensam mellan varven. Du skriver ju också att när du väl är med människor så är du social. :)
Kram, Kix