Pilvet pilvet
04.03.2024
Hur gamla är medlemmarna i det finska bandet pilvet pilvet? Jag skulle gärna med namn veta hur gamla de är och helst med födelsedatum också men det räcker nog med åldrar. Jag vill veta för att jag är nyfiken men jag hittar inte information någonstans Pilvet
Lila Kaki

Ungdomsinformatör Lila svarar
12.03.2024
Hej,
Tack för din fråga. Exakt ålder på bandets medlemmar hittar jag inte heller på nätet, vilket kan bero på att alla inte vill ha personlig information (t.ex. ålder och födelsedatum) om sig på nätet där alla kan se det, oavsett om man är med i ett band eller inte.
På nätet kan man dock hitta information om hur bandet grundades, varav man kan lista ut bandmedlemmarnas ungefärliga ålder. Bandet fick sin början då Kosti, Touko och Onni började på samma klass i högstadiet. Dessa tre grundade bandet sommaren 2019. Milan kom med i bandet under gymnasietiden och sammansättningen kompletterades med Kalle förra året. Antagligen har alltså bandmedlemmarna utexaminerats från gymnasiet, vilket skulle betyda att de är ungefär i åldern 19–20 år. Åldern kan förstås variera mellan bandmedlemmarna, men eftersom Kosti, Touko och Onni har gått på samma klass i högstadiet kan man anta att de tre är i alla fall i samma ålder.
Kram, Lila