sex på fest
31.08.2014
Hej! Nu är det så att i fredags var det ju åminne, (jag var faktiskt inte full denna gång elr nästan inte påverkad helst..)men mot slutet av kvällen, då det var någon timme kvar innan det var slut gick jag in och dansade med några kompisar och sen var det två killar, som jag typ pratat med på varje fest och den ena kände nog igen mig. men iaf de dansade med oss mest hela tiden, efter en stund gick jag ut med de två killarna, de är typ 19 år och jag är femton (16 om nån månad) den ena gick in igen men den andre sa att vi skulle gå ut från dansen och gå bakom ett hus, jag hade nog på känn vad det skulle leda till.. sex, när jag hade sett honom tidigare på kvällen var han nog full, han kunde inte stå still.. men ja, när jag var med honom var han inte speciellt full han började nyktra till. Men vi gick iaf ut från dansen och gick bakom ett hus, just innan dansen var slut. Jag visste ju nog att han bara ville få sig ngt, men där e problemet: jag har varit med om det en gång förr på hemmafest här hemma, jag hade sex med min broshas kompis (som nu är 6 år äldre än mig) han som tog min oskuld och nu andra gången på en fest igen, med en annan kille som är 4 år äldre än mig, men jag känner mig lite som en sån som ligger med första bästa kille, jag vet att jag inte borde göra sådär men jag "bryr" mig liksom inte. Jag är en sån som alltid gör dåliga val men ändå.. jag bara gör, jag tänker liksom inte, men när jag ändå gör något tkr jag att jag egentligen inte skulle göra sådär men jag gör det fortfarande.. jag liksom gör dåliga val fastän jag vet att jag inte borde. Och ja, jag är fullt medveten om hur del det är.. jag gör helt dumma val.. tjej som gör dåliga val

Ungdomsinformatören Sanna svarar
08.09.2014
Hej, ursäkta att du hamnat att vänta på svaret.
Tur att du fått jätte-bra kommentarer. Som det kom fram i kommentaren så är du långt ifrån ensam om att göra dåliga val. Vi gör alla dåliga val ibland. Det är precis som hon i kommentaren skriver, ibland vet man inte själv heller varför man valde att göra en grej som sen inte känns sådär jätte fiffigt i efterskott. Av olika orsaker kan det ibland tyckas att en grej är helt ok, man kanske är trött, eller ledsen, känner sig oälskad mm och så tänker man att tjaaa varför inte, visst kan jag "fara med" den här killen, det betyder ju inget iallafall. Man vill så gärna få känna sig älskad och eftertraktad och så går man med på att ha sex men någon som nästan inte kan stå på benen eller liknande. Tyvärr gör ju alkohol att man blir mera likgiltig och liksom inte bryr sig. Omdömet och drullegränsen ändras ju också rätt mycket om man är påverkad av tex alkohol. Man tänker inte riktigt klart. Det är också en orsak till att man kanske borde tänka både en och två gånger innan man sätter sig själv i den situationen att sånt här kan hända :)
Men för att nu inte helt gräva ner oss i eländes elände. Man lär sig av allt man går genom i livet. Alla erfarenheter ger något positivt, om inte annat så vet man att det där ska jag inte göra flera gånger, det fick mig att må dåligt. Och man kan ju alltid ändra sig, det är aldrig för sent att ändra sig och ta ut en ny riktning. Om du helt enkelt bestämmer dig för att nu fick det vara nog med sånt här tjafs. Härefter så ska du ha högre tankar om dig själv, inte kasta bort dig på killar som inte har högre tankar om dig än att de tänker att du skulle gå med på sex bakom ett hörn eller mitt under en fest. Det är bättre att vara ensam än att ha såna killar efter sig. Månadens tema handlar ju om att gå utanför sin bekvämlighetszon. Det är lätt att halka in på en gammal invand stig, det krävs mera energi om man ska ändra riktning.
Att välja att ha sex med någon, eller hångla lite mera på allvar ska betyda att man gillar den andra personen och vill ge den något extra. En fin gåva, och något man inte ger till vem som helst. Om det är något man delar till höger och vänster så blir det ju inte lika mycket värt längre. Sex är något personligt mellan två personer som betyder mycket för varandra.
Ta hand om dig nu och vad rädd om dig <3
Kram från ungdomsinformatören Sanna