Sugmärke
26.06.2015
Hur gör man ett sugmärke? Själv tycker jag att det är väldigt snyggt/attraherande med sugmärken, ich vill gärna göra det på min pojkvän när han kmr hit den 18
Juli så snälla försök att svara! Alicia

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
30.06.2015
Hejsan Alicia! Jag modererade ditt namn och tog bort efternamnet. Annars hittar någon din fråga ifall de googlar ditt namn... Hoppas du hittar ditt svar i alla fall.
Sugmärken är helt enkelt precis det som namnet säger. Man suger, oftast på halsen, så att ytliga blodkärl brister och ett märke bildas. Sugmärke är typ liknande som ett blåmärke. Tar några dagar innan det bleknar och försvinner. Tar rätt sjukt för "offret" så var lite försiktig. Sen kanske det är schysst att kolla före ifall offret är intresserad av att bära ett sugmärke i några dagar - annars är det ju inte snällt.
Ärligt förstår jag inte vad du ser för snyggt och attraherande i ett sugmärke?! Jag tycker mer att det är ett skryt typ "Jag har åtminstone hånglat i helgen". Men också en "ägande-stämpel" på offret. Så min åsikt är ju nog att du väl kan berätta åt din kille att du skulle vilja testa att göra ett sugmärke på honom och fråga om det är okej. Lite mer naturligt är väl att "det blir ett sugmärke" i misstag samtidigt när man är upphetsad och hånglar eller har sex...
Med vänlig hälsning,  Annika    barnmorska - hälsovårdare