Ont i pungen! (höger pungkula)
19.09.2018
Hej!
Jag hade sex för 2 dagarsen och vi låg i en sidoställning typ och min pungsäck typ välde över så att säga åt det hållet vi låg åt. Jag körde på och sen slog min högra testikel till henne och det känns obehagligt skumt men gjorde inte ont alls, inget märkvärdigt iallafall. Sen var det inget som jag tänkte på riktigt liksom. Men sen dagen efter på kvällen så blev pungkulan svullen och såg större ut än den brukar och gjorde lite ont. Sen kände jag på den och sen närmare toppen om låt säga att pungkulan är 5cm så de sista två cm mot toppen gjorde väldigt ont när jag nuddade på en väldigt ont när man rörde där. Jag onanerade och märkte att svullnaden dagen efter när jag vakna var borta. Därefter har det värkt och jag har haft en strålande smärta (dov/molnande) som avtar ibland. Den strålar ut mot benet/ljumsken.
Har ingen svullnad kvar och smärtan är endast strålande/dov/molnande och ibland försvinner det helt, oftast känns det mer när jag tänker på det.
Jag har ingen feber och är endast smått förkyld vilket jag var även innan detta hände.
Jag trodde först att det kunde varit testikelvridning men desto längre tiden har gått desto mindre tror jag detta på grund av att smärtan avtagit och den inte är svullen eller öm längre. Jag vill mest veta vilka möjliga utfall detta kan om det är testikelvridning eller något annat. Kanske bitestikelinflammation eller något annat, jag vet faktiskt inte. Pungont

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
28.09.2018
Hej.
Det är inte alls lätt att veta vad smärtan du beskriver beror på. Det kan givetvis bero på att pungen kom lite i kläm under sexet, men generellt brukar man säga att ihållande smärta i penisen eller pungen borde kollas upp, just för att utesluta att smärtan inte beror på någonting allvarligt. Testikelvridning tror jag inte att det är, för den smärtan skulle inte avta - och nog bli så pass påtaglig att du skulle ha uppsökt läkare.
Jag tycker att du skall kolla upp saken, bara för att vara på den säkra sidan. Man kan känna av smärta i testiklarna om man har varit väldigt sexuellt aktiv, men det är ändå bättre att kolla upp saken en gång för mycket än en gång för lite.
Kontakta en ungdomsmottagning och diskutera saken med dem, så får de ta ställning till om du borde träffa en läkare och bli undersökt.
Kram
Tessi