P spot
17.05.2023
Jag är en pojke på 15 år som just har testat på att röra mig på prostatan med min na fingrar. Jag gjorde det medan jag runkade och det kändes väldigt skönt. Nu skäms extremt mycket över vad jag har gjort och känner mig äcklad över mig själv. Vad ska jag göra för att inte känna mig äcklad. Är det normalt för en 15 åring att göra såhär??? Hdjenen

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
17.05.2023
Hej,
Du skriver att du känner dig äcklad och skäms över det du gjort, och jag vill härmed påminna dig om att du inte har gjort någonting fel, och att det inte är någonting du behöver skämmas över - tvärtom! Jag tycker att du skall känna dig nöjd och stolt över att du har upptäck detta nya sätt att njuta. Det är ju DIN kropp och DIN njutning - och du behöver inte få någon annans välsignelse eller godkännande på hur du skall göra då du har sex med dig själv. Om det känns skönt och det inte kan skada dig på något sätt så gör du helt rätt.
Jag tror att det finns många fördomar kring alla former av sex där killars anus eller mellangård är inblandat, det kan bero på att det skulle anses "bögigt" att någonting förs upp i ändtarmsöppningen. Men det finns två viktiga motargument till den fördomen, dels det att det skulle vara bögigt - alla killar har en prostata och för de flesta är det ett erogent område - du blir varken mer eller mindre "bögig" bara för att du har upptäckt det. Sen är det ju faktiskt inte fel med att vara homosexuell heller - men det att det känns skönt att massera prostatan har ingenting att göra med din sexuella läggning.
Så slappna av och jobba aktivt på att bli okej med denna nya upptäckt. Njut av att du har hittat någonting som gör sex med dig själv ännu roligare. Sedan den dag då du har sex med en partner är det upp till dig själv om det är någonting du vill göra tillsammans med hen eller om du vill att det skall fortsätta vara "din egen grej".
Kram,
Tessi