Saknar mitt ex
06.06.2025
Hej! Jag saknar mitt ex även fast han ljög under våra 4 månader tsm, han var underbar som em dröm, bättre än filmer. Men en dag fick hag reda på att han var gift och jag berättade till hans fru. Och han blev såklart besvikna på mig men jag bad honom och gav flera chanser att berätta sj. Men han kunde inte . Han sa han älskade mig och det tror jag på och han visste inte hur äktenskapet skulle bli . De hade tänkt skiljas flera ggr innan. Han bor utanför EU. Och hans chester och hans ansträngning för mig var nog att jag betydde något speciellt för honom. Nu hotar han att polis anmäla mig för trakasserier osv.. Även fast han behandlad mig som skit finns han alltid i mitt hjärta och jag saknar honom ännu snart 1år sedan vi träffades och 6 månader ingen kontakt och 8 månader sedan vi blev lite osams och inte kommunicera fungerade . Vad ska jag göra? Har aldrig mött någon så innan vi klickade såå bra. Jag kunde vara mig själv och hade genuint roligt med. Känns hopplöst att hitta någon lika bra.. jag har provat Hejjj
Lila Kaki

Ungdomsinformatör Lila svarar
23.06.2025
Hej,
Tack att du skriver in. Jag beklagar att du hamnat vänta så länge på svar.
Jag är ledsen att du hamnat vara med om hjärtesorg. Otur i kärleken tar himla ont. Det sagt är du värd så mycket mera än någon som lever ett dubbelliv. Du förtjänar någon som är öppen och ärlig med dig och framför allt någon som inte är i ett förhållande. Det är jättefult av ditt ex att ge dig bekräftelse och bete sig som en drömkille när han redan det facto var gift med någon annan. Det kan mycket väl ha varit så att du var väldigt speciell för honom, men samtidigt har han ju inte behandlat dig så som man bör behandla någon man på riktigt bryr sig om. Du förtjänar så mycket bättre än så.
Att sakna någon, som varit en viktig del av ens liv, är enbart naturligt. Saknaden kommer säkert att finnas kvar för en stund framöver, men före eller senare kommer den också att avta och till sist försvinna helt. Låt det ta den tid det tar. Jag tror inte du behöver vara rädd för någon polisanmälan, men tänker att det säkert ändå är bäst att inte ha någon kontakt med ditt ex i nuläget. Att vara i kontakt med honom just nu tror jag skulle göra mera skada än nytta.
Jag hoppas ändå att du inte ger upp hoppet. Det kommer inte alltid att kännas så som det gör just nu. Du kommer att bli kär igen, före eller senare. Och ja, högst troligen kommer inte nästa person vara likadan som ditt ex var, men med tanke på hur han behandlat dig så vill du knappast det heller. Du kommer att hitta någon som du klickar med, någon som du kan vara dig själv med och någon som du kan ha genuint roligt med. Det är inte frågan om några höga krav du ställer. Jag vet att det är en klyscha, men man hittar sällan det man söker då man aktivt letar – utan man brukar hitta det då man minst anar det.
Försök att göra mera sådant som du tycker om, omringa dig med människor som du trivs med och ta hand om dig själv. Kärleken kommer nog att hitta dig, försök att inte ta stress över det <3
Stora styrkekramar,
Lila