vad är fel på mig är jag galen?
24.09.2015
Mår asdåligt i skolan ingen o hänga med o suger på skolarbetet kan inte koncentrera mig på något mina tankar kan ligga på vad som helst kan fasta på nått ord någon sa eller något en person gjort förr. Om jag sitter o tänker länge på tex känner en kille som blev ihjäl skjuten så sitter jag o tänker på det o på honom hur han måste kännt vad han tänkte känner jag plötsligt som om jag blir skjuten i magen känner smärtan o känner blod under tröjan men det inte finns nått.. hänt flera gånger på sistone om jag tänker på något vad som helst så kan jag känna/höra ibland tillomed se saker som inte finns som tex detdär med skotten eller nått annat exempel är att någon står bakom mig när jag är helt ensam eller typ skrik ibland hör jag fotsteg/nån kvinna som sjunger lugnt eller nån som blir slagen.. vet inte vad som är fel på mig.. har fått kolla huvudet en gång för att typ om allt står rätt till o det gjorde det så vad fan är fel på mig.. jonna

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
Ungdomsinformatören Sanna svarar
09.10.2015
Hej, kära Jonna, vi ber massor om ursäkt att du ännu inte fått svar på din fråga :(
Det låter inte som att allt är riktigt bra med dig just nu. Min åsikt är att du ska ta kontakt till skolans kurator eller åtminstone till skolhälsovårdaren. Jag vet att ni har en jätte bra hälsovårdare i din skola ;)
Du behöver helt klart få prata med någon om dina tankar och funderingar. Ibland hamnar man lätt i ett snurrande ekorrhjul av egna tankar som inte för en alls framåt utan snarare bakåt. Man behöver få hjälp att komma ur sina tankar och hitta nya infallsvinklar.
Nu ska du absolut söka dig till hjälp. På våra HJÄLP sidor som du hittar HÄR, kan du se vad det finns för olka ställen att ta kontakt till då man behöver få mera hjälp.
Många varma kramar från ungdomsinformatören Sanna och Hälsovårdaren-barnmorskan Annika Eklund