En till första gång?
07.04.2015
Hej! Nu är det så att jag undrar lite över dethär med första gången gällande samlag.. Jag är nämligen oskuld men på nåt sätt känns det ändå som första gången gick upp i rök. Jag och min partner skulle ha det men han kom aldrig in och efter en lång tid gav vi båda upp för att det gjorde jätteont. Han är 3 år äldre och jag vet att han inte är oskuld så jag känner mig som en trång och liten omogen tjej och skäms för att det aldrig blev nåt. Jag menar.. Det är väl första gången först när han är inne i mig varesig om det är drömsexet eller inte. Känner mig riktig besviken och har nästan ångest för att det inte gick. Jag vet att alla säger detta men det känns faktiskt som det aldrig kommer gå... Hade kanske lite för höga förväntningar den kvällen dock för trodde verkligen jag skulle bli av med oskulden till nån jag verkligen djupt älskar men icke. Så min fråga är egentligen hur skall jag sluta tänka såhär och hur skall han få in den nästa gång, vi har distansförhållande på ca 150km så vi ses inte så ofta. Men har varit tillsammans med honom länge och detta är nåt jag verkligen vill för det känns så rätt så snälla hjälp. <3 Tack i förväg o kram på er för att ni finns!! Karro

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
09.04.2015
Hej Karro! Precis så här är människans sexliv - man upplever och lär sig nya saker genom hela livet! :)
Tråkigt att du blev besviken på din upplevelse av första gången. Ifall det är till någon tröst så hör du nog till majoriteten. Det är nog tyvärr så att de allra allra flesta upplever första gången som en besvikelse. Det var inte så himla rosa skimrande och man kände sig inte helt bekväm och supersexig hela tiden - och det syndes inte till sprakande raketer... :) Men. Det var en erfarenhet. Gör om och gör bättre. Att älska kräver övning och träning - men man kun ju ha trevligt under tiden. Eller hur? Allt som hände den kvällen var ju inte misslyckat eller hur? Det var en erfarenhet som bara ni delade och som ni har gemensamt. Tror nog att han också känner sig lite misslyckad och fick lite ångest.
Fint skulle det vara om ni kan tala om det här efteråt. Tror du ni kan det? Det skulle säkert lugna nervositeten och kännas tryggare nästa gång ni får tillfälle att försöka. Eller tror du att ni kan läsa det här tillsammans? Ifall det känns pinsamt kunde ju en grej också vara om ni läste på våra informationssidor tillsammans. Du berättar att det inte var första gången för honom - men det betyder ju absolut inte att han är en sexguru som vet precis hur allting ska göras rätt! Så läs gärna på tillsammans här! Men också här. Samt här.
Jag tycker ju att du fortfarande är oskuld men att du är en oskuld med sexerfarenhet. Så enligt mej är det bara att bygga vidare på det! Ingenting är väl förlorat?! Försök igen och fast igen och igen... :)
Lycka till! Med vänlig hälsning,  Annika   barnmorska - hälsovårdare