Kgufurdkhohrirrnxgoj
25.09.2015
Hei! Mä oon ollu ihastunut toooosi kauan yhteen poikaan ja se on mua 3 vuotta vanhempi. Joku vuosi sitten meillä oli jotain säpinää ja textailtiin whatsapissa ja nähtiin tansseissa ja pussailtiin... Ja ollaan tiedetty toisemme joku 2 vuotta. Mut sit se täytti 18 ja oli kesä ja se sano et se ei nyt just halua suhdetta koska oli kesä ja se just sai ajokortin ja halus vaan mennä baareihin jn... Mut siitä on jo vuosi ja mä oon yrityänyt unohtaa sen mut mä niin tykkään siitä. Se lähettelee mulle ehkä 2-5 kertaa viikossa mulle snapchatissa ja mäki lähettelen sille joskus. Luulen että hän on hiukan kiinnostunut musta mutta hän on armeijassa ja mehän ei nähä koskaan! Niin ei siitä varmaankaan tulis mitään... Kun sillä on loma niin se on kotona tai kavereiden kans tai jossain baarissa. Mullahän ei oo ikää mennä baariin ja ei tanssejakaan oo ees usein, eikä mul oo ees kaveria et voisin mennä semmoseen (ennen oli). Niin mä en tiiä mitä helkkaria mä nyt tekisin?!?! En mä kyl kehtais suoraan sanoa miltä musta tuntuu ja oon muutenki ihan huono siinä!!!!!!!!! Auttakaa mua! :( miten ja missä voisin nähä sen ja kuinka mä voisin lähestyä sitä???? Xxxxxx Xxxxxxx

Nuorisotiedottaja Jenny svarar
05.10.2015
Hei!
Kuulostaa tosiaan siltä, että teillä molemmilla on kiinnostusta toisianne kohtaan -vaikka hän päättikin täytettyään 18, että haluaa olla "vapaa". Mielestäni on hyvä juttu, että hän on ollut siinä asiassa rehellinen -eikä siten ole halunnut loukata sinua tai muita.
Nyt siitä on silti mennyt jonkin aikaa ja hän on ehkä jo saanut vähän makua siitä, mitä on olla täysi-ikäinen, joten miksipäs et voisi ehdottaa että näette -eihän se vielä sido teitä kumpaakaan mihinkään. Sitten näkisitte minkälaiset tunteenne tällä hetkellä ovat toisianne kohtaan. Jos näyttää siltä, että alatte taas tapailemaan, ehkä voitte harkita seurustelemista uudestaan. Koita ensin ehdottaa treffejä (tapaamista) kun hänellä on loma.
Muista kuitenkin olla varovainen, ettet satuta itseäsi! En suosittelisi lähtemään mukaan sellaiseen, jossa hän "määrää tahdin" mutta jos te molemmat tulette siihen tulokseen, että haluatte tavata toisianne -sinun voi joutua hyväksymään se, että hän haluaa myös viettää paljon aikaa ystäviensä kanssa. Se voi olla välillä vaikeaa mutta ei silti mahdotonta jos sitoudutte suhteeseen tosissaan (ja valitsette olla vain toistenne kanssa). Älä itsekään siinä tapauksessa unohda kavereita tai harrastuksiasi -tee myös omia juttua vaikka alkaisit tapailemaan häntä.
Eli, kun te kerran olette yhteydessä muutenkin Snapchatissa niin voisit lähestyä häntä kysymällä jos voitte nähdä -ei ehkä ihan heti tarvitse sanoa miltä tuntuu vaan aloita kysymällä kuulumisia ja viettämällä aikaa yhdessä. Sitten näet paremmin minkälainen "tunnelma" välillänne on ja miten kannattaa edetä. Löytyykö niitä lämpimiä tunteita vielä? Uskoisitko, että sinä tai hän ehdottaa uutta tapaamista?
Miltä tämä mielestäsi kuulostaa? Ehdota esimerkiksi että käytte syömässä tai leffassa ja vaihdatte samalla kuulumisia niin se avaa varmasti tilannetta vähän paremmin.
Muista siis kuitenkin aina laittaa itsesi etusijalle niin ettei käy sillä lailla, että näette vain kun hänelle sopii -se ei ole oikein sinua kohtaan ja siinä tapauksessa voin kertoa, että ansaitset parempaa. Toki, täytyy muistaa, että armeija vähän rajoittaa mahdollisuuksia tapaamiseen mutta jos päädytte yhteen taas, on sinullekin löydyttävä aikaa.  Ei silti ole tarkoitus mennä vielä asioiden edelle, eli  tapaaminen ihan kaveripohjalta aluksi olisi varmaan aika jees?!?
Katso myös täältä Decibelin sivuilta tietoa tähän aiheeseen liittyen esim. parisuhteesta ja odotuksista siihen liittyen
Terkuin, nuorisotiedottaja Jenny