sex om man vill
25.10.2014
får man ha sex om man är under 16 år med sin pojkvän om MAN SJÄLV OCH POJKVÄNNEN VILL ha sex? alltså får två 14 årinar ha sex om båda vill? hmmm

Ungdomsinformatören Sanna svarar
30.10.2014
Hejsan, det var en intressant fråga. Vi håller just på och sammanställer nästa månadens tema som kommer att handla om sex.
Lagen säger att sex mellan två minderåriga är ok om 1. båda är fullkomligt med på det (det inte bryter mot någons självbestämmanderätt) 2. Om skillnaden i ålder dvs mognad och utvecklingsnivå inte är för stor. (Man ska ju inte ha sex ifall man inte ens har fått mens) Men fast man har både fått mens och har fått utlösning så är det inte säkert att man är 100% redo för att faktiskt ha sex. Du kan ännu läsa mera om detta på våra info sidor HÄR. Men också i novembermånads tema som publiceras imorgon, där kommer vi att ta upp också sexuellatrakasserier mm.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna