vet inte vad mera
25.06.2014
Tar det kort.. jag har alltid gillat att "töjja analen" och leka med den och jag är undergiven och har nu på senaste tid börja gilla att klä ut mig till sexig dam.
och jag skulle vilja provva ha samlag med en man eller transa och bli penetrerad i kvinnokläder.
Men "problemet" är att jag har haft flickvän nu 2år vi är i samma ålder och fortfarande tilsammans och jag älskar henne också..
vet inte vad jag frågar men vad ska en som mig göra?

Ungdomsinformatören Liselott svarar
Praktikant vid Decibel Angelica svarar
26.06.2014
Hej!
Vi har skickat din fråga till Nadja för att se ifall hon har lite tankar att bidra med - om hon hinner nu så här i semestertider. Vi återkommer med svar så fort vi får ett.
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hej!
Inget svar än av Nadja, hon är säkert bortrest, så vi ska slå våra kloka ihop här och försöka reda ut tankarna med dig lite. Vi kan inte ge dig något direkt råd, eftersom det här hör till de områden i livet som säkert varendaste människa har en egen åsikt om vad du borde göra. Du måste själv fundera hur starka dina önskningar och känslor är, vilka konsekvenser de skulle ha tex på ditt förhållande med flickvännen osv. Och besluta vartåt du vill gå efter det.
Men som sagt, lite funderingar. Först det här om flickvännen. Oavsett vad man har för önskemål, drömmar, lustar och behov, så är det alltid liksom skillnad på relationer/kärlek och sexuell lust. Är man i ett förhållande med en person, så kan man så gott som aldrig ge sig hän åt sina sexuella behov som har att göra med andra personer utanför förhållandet utan att det komplicerar eller förstör i det egna förhållandet. Det blir så gott som alltid en fråga om otrohet, lojalitet, tillit och intimitet. I ytterst få förhållandet har man kunnat komma överens om sådana friheter för respektive part eller har en så förstående och förlåtande partner att man liksom "kan både få behålla kakan och äta upp den". Visst prövar en hel del på att smussla med kakan så att de kan få smaka lite åtminstone, tex genom att vänsterprassla, leva ut under arbetsresor, ha ett dubbelliv osv. Men för de allra flesta kommer sanningen ändå fram förr eller senare - eller så tar det egna samvetet ut sitt gnatande över det egna känslolivet och fräter med tiden sönder ens förhållande (kanske till och med utan att partnern ens förstod vad som hände).
Detaljerna i kärlekshistorier kan variera, men innehållet brukar vara detsamma, att man ibland måste välja antingen eller. Kanske är du nu också tvungen att välja mellan flickvännen och de sexuella behov hon kanske inte kan tillfredsställa (eller åtminstone är så mycket klart att hon saknar vissa väsentliga kroppsdelar)? Välja för läget just nu i alla fall. Oftast kan man inte garantera något inför framtiden - även om man skulle vilja lova något dyrt och heligt - eftersom inget någonsin är riktigt statiskt och oföränderligt. Enligt vissa väljer man därför i kärlek varje dag om och om igen. Kanske man plötsligt väljer något annat en vacker dag, men kanske slipper ingen undan att välja, hur medvetna eller omedvetna vi än är om att vi väljer?
Visst kan det eventuellt finnas ett tredje alternativ, att du berättar för henne om dina drömmar och behov och hon låter dig - eller till och med hjälper dig - försöka uppfylla och tillfredsställa dem. Om hon är "den typen" som kanske kunde tänkas acceptera det, ja det vet bara du. Kanske inte ens det, för kanske hon inte ens själv skulle veta hur hon skulle reagera på den nya infon om dig. Ibland så har man en klar åsikt när den är teoretisk, obejktiv och gäller andra, men reagerar helt annorlunda när det gäller det egna livet. Våra egna kärleksliv är också så väldigt intima och privata och våra känslor kan vara väldigt oförutsägbara när vi blir överraskade, eftersom det kan ha effekt just på sådant som förtroende och tillit. Det är inte alltid som den första reaktionen är den som gäller sedan pch alla kan bli lite försatta i gungning av känslan av att "jag trodde ju att jag kände honom utan och innan". Så att berätta eller inte berätta för henne måste bli ditt eget val.
Slutligen det här med egna sexuella drömmar, lustar, behov och dragningar. Det går aldrig för någon annan att dra gränser och säga att japp, nu är du si eller så och därför borde du göra bu eller bä. Men man kan själv fundera igenom vad som är fantasier och vad man faktiskt är villig - eller behöver - förverkliga irl. När man tex inom sexualupplysningen pratar om sexuella fantasier när man onanerar, så brukar det poängteras att det är skillnad. Att det finns massor som man kan fantisera om, men som man inte skulle göra i verkligheten, men att det inte är något fel med fantasierna i sig. Att det är okej att fantisera. Men för var och en så blir det ändå ett personligt val, att välja mellan vad som är bara fantasier och vad man verkligen vill göra - naturligtvis tillsammans med den som man vill göra det tillsammans med i så fall. Så länge man inte skadar någon eller sig själv eller gör något mot sin egen eller andras vilja, så är det okej. Det är sexlivets gyllene regel nr 1. Den ska nog också gälla det psykiska, så vad än du gör kan du kanske utgå från att inte skada någon (göra någon ledsen) mer än nödvändigt, varken dig själv eller din flickvän eller någon annan.
Hoppas det här var till någon hjälp. Det är inte lätta saker du funderar på och vi hoppas att du kommer fram till ett val någorlunda smärtfritt för alla inblandade så småningom. Det är ju ingen brådska heller, eller hur? Jo, kåthet, men ändå.
Lite mer ditt och datt om både sex och sexuella dragningar kan du läsa mer om här på Decibel.
Stooooooooooooooooooor kraaaaaaaaaaaaaaaam, hälsar ungdomsinformatören Liselott och storasyster-sommarjobbaren Angelica