Han taffsade på mig
07.05.2016
Hej! Jag e är en tjej som har en pojkvän i min klass som jag älskar jätte mycket.
Vi skulle sova över hos han med min andra kompis, vilket är hans kompis också. Iallafall vi skulle sova över i hans källare där han har en bäddsoffa som vi 3 skulle sova på. Vi kollade på film o då höll jag om han o vi hade det mysigt, jag märkte hur att han försökte diskret ta på mina bröst, men jag lossades som ingenting för jag ville nt visa att jag märkte ngt.
Sedan så kollade vi på en annan film då jag o han låg typ i en sked ställning o han höll om mig bakifrån, efter en stund in i filmen kände jag hur han började ta på mig igen, mer och mer hela tiden. Efter att han hade taffsat på mina bröst utanför tröjan så tog han under tröjan o började smeka min mage o sedan upp till mina bröst igen, jag försökte att inte visa att jag ville det ( jag e nt säker vad jag tyckte om det), så då tog han innanför min bh men då så visade jag att det var för långt. Så han aktade handen .
Senare när vi skulle sova så höll han om mig igen o viskade att han ville att vi skulle vänta till våran kompis hade somnat o jag var trött men jag sa " visst"
Då så började vi hångla o han tog på mina bröst igen o jag smekte hans rygg.
Sedan sa jag att jag ville sova så då lät han mig göra det.
Efter en stund , jag var halv vaken o jätte trött, då började jag känna att han tog på min rumpa o sedan utanför mina byxor vid mitt underliv, jag sov ju typ så jag var chockad o trodde att jag sov men sedan kände jag att han tog mer o mer där nere o sen upp mot brösten igen
Då så viskade han " jag gillar dina bröst, är detta skönt för dig?"
Jag låssades att jag sov o typ vände mig om så som man gör i sömnen.
Han höll på så tills klockan 3 på natten ungefär.
Jag e ganska rädd o jag vet inte vad jag vill o vad jag tycker, jag tycker att det är lite väl för tidigt att ta på folk, och att göra det när ngn sover? Det vet jag nt vad jag ska kommentera, vad ska jag göra? Jag har en konstig känsla o mår faktist lite dåligt av det som hände. O jag e rädd att han ska berätta för folk om detta o att folk ska reagera på ett konstigt sätt.
Efter detta har jag börjat tveka om mina känslor för Honom, vad ska jag göra? Jag kan nt förklara den känslan jag har. Ankan

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
09.05.2016
Hej.
ja, jag förstår att det är en besvärlig situation du befinner dig i just nu och att dina känslor är blandade och ganska förvirrade.
Å ena sidan älskar du honom, och det är spännande att sova över tillsammans och mysigt att vara nära och hångla och känna den andra tätt intill.
Men å andra sidan är det obehagligt då det känns som att den andra personen går för långt och man inte vågar eller känner att man kan säga emot. Efteråt kan det kännas nästan äckligt, och som om man inte känner den personen alls.
Jag önskar att er kväll hade tagit slut då du sade åt honom att du ville börja sova. Om han också skulle ha sagt godnatt och somnat då så skulle det ha varit en helt annan sak. Han reagerade ju ändå tidigare på kvällen då du visade att det var att gå för lång då han kom in under bh:n - och då accepterade han det vilket var bra. Man kan ha olika åsikter om hur snabbt man skall gå fram då det gäller sex, men man måste alltid ta det på den försiktigares villkor.
Det som hände senare på kvällen, eller rättare sagt på natten var inte okej. Även om du älskar honom så har han ingen rätt att ta på dig då han tror att du sover. Det är inte sex utan en sorts övergrepp. Alltid alltid alltid då det gäller sex, oavsett om det handlar om att kramas eller smeka någons underliv så måste man ha den andra personens medgivande för att få fortsätta. Båda måste vara med på det. Alltid.
Han gjorde fel. Helt enkelt. Han borde ha låtit dig sova och börjat sova själv. Jag vet ju inte varför han fortsatte att smeka dig. Kanske han trodde att du sov och att du då inte skulle misstycka, eller också tänkte han att du tyckte att det var okej eftersom du inte sade emot. Vad han än tänkte så var det fel av honom att göra som han gjorde. Din kropp är DIN, och det är bara med ditt tillstånd som han får röra vid den, det samma gäller både då du är vaken och då du sover.
Jag kan inte riktigt svara på vad du skall göra. Det måste du bestämma själv. Det beror ju helt på vad du känner just nu. Jag tycker att det skulle vara viktigt att du talade med honom. Antingen försöka fråga honom rakt ut varför han gjorde som han gjorde och om han förstår att det känns jobbigt för dig eftersom det var emot din vilja. Eller också kan du försöka tala med honom indirekt om saken, försöka fråga honom vad han tycker om t.ex. en kille som tafsar på en tjej efter att hon har slocknat på en fest. Antagligen kommer han ju att säga att det inte är okej - eftersom jag tror att de flesta håller med om att det är fel. Och ingenting kan ju ändra på det som redan hände, men det kan kanske få honom att tänka över vad han gör i framtiden. Vilket ju kan vara viktigt OM du vill fortsätta vara ihop med honom.
OM du bestämmer dig för att göra slut med honom p.g.a. detta så tycker jag att du skall berätta för honom varför. Så att han förstår att det berodde på att han svek ditt förtroende och gick för långt. Om du väljer att fortsätta vara ihop med honom så tycker jag att det är viktigt att ni talar med varann, och att han förstår att han inte får göra som han gjorde. Det är inte DU som är "svår" eller "pryd", utan han som gick för långt. Och ett övergrepp är aldrig okej, inte på någon människa någonsin.
Om du känner att du vill tala med någon om det som hände så kan du vända dig till skolkuratorn eller skolhälsovårdaren. Det han gjorde var ju ett brott. Det är inte lagligt att ta på en annan persons kropp om man inte har tillåtelse, och speciellt inte med tanke på er ålder. Jag menar inte att du måste gå till polisen, men det säger någonting om hur allvarligt det han gjorde faktiskt är att det kunde räknas som ett brott som isåfall kunde få följder om han var lite äldre. Jag förstår absolut att du känner dig väldigt kluven just nu och att du inte vet vad du skall göra. Å ena sidan är det en person du tycker om, men å andra sidan gjorde han någonting fel mot dig som under inga omständigheter får hända igen.
Det kan vara bra för dig att tänka på att du inte behöver fatta ett beslut om någonting alls just nu. Fundera på saken lite. Och om du ännu vill ha ett förhållande med honom så skall du försöka tala med honom. Skriv gärna in pånytt om det är någonting du funderar över eller om du vill berätta vad som händer.
Många kramar
Tessi