Hjälp
04.02.2015
Hej! :) Jag och min pojkvän har sällskapat i många år men vi har aldrig haft sex, trots att vi försökt. Orsaken till att vi slutat har då varit att det gjort så ont för mig där nere. Har aldrig heller haft tampong just för att det gjort ont. Ska det ta så sjukt eller är det bara att fortsätta pröva? Och vi känner att vi verkligen är redo för sex!

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
05.02.2015
Hej! Jag uppskattar att du har förtroende för oss på Decibel och jag ska försöka hjälpa er. Jag antar och hoppas att ni har läst på Decibels fina info-sidor. Ifall inte kan ni gärna läsa tillsammans eller var och en skillt för sig här. Samt också här. Och till sist också här. Ifall allt det här redan var gammal skåpmat som ni båda 2 visste... Och ifall ni faktiskt har försökt flera gånger ha samlag enligt de här knepena. Hoppas ni öppet kan tala om det här!
Då är nog mitt nästa råd att du söker dej till en gynekolog som kan undersöka din slidmynning sk mödomshinnan om du det faktum är för trång. Det här är väldigt väldigt ovanligt, promilledel av kvinnorna. Under mina typ 20 år som barnmorska har jag träffat på högst 5 såna kvinnor. De har allihopa blivit jätteväl bemötta och fått snabbt hjälp. Man kan rätt lätt kirurgiskt under narkos åtgärda det här. Tillfrisknandet går snabbt. De här kvinnorna har var jättenöjda efteråt och typ levt lyckliga i alla sina dagar... ;) Faktum är att de lite efteråt, de hade också försökt i flera år, lite ångrat sig att de inte sökt hjälp tidigare.
Lycka till! Hör av dej gärna igen hur det gick! :)
Med vänlig hälsning,   Annika     barnmorska - hälsovårdare