Onanera
12.05.2014
Hej jag skulle vilja gå lite längre med min onani har fått in tre fingrar. Skulle vilja ha tips på mer man kan onanera med, något som finns i hemmet, jag vill inte köpa en dildo. Alltså frågan var: kan jag få tips på saker jag kan onanera med som finns hemma? 123

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena svarar
19.05.2014
Hej 123!
Att onanera är ett jättebra sätt att lära känna sin egen kropp och vad man gillar och inte gillar när det gäller sex (självsex, oralsex, samlag mm.). I princip kan man använda nästan vad som helst som finns i hemmet, så länge det känns skönt och så länge du kommer ihåg att:
- det får inte skada dig, akta dig alltså för vassa kanter mm.
- det får inte vara smutsigt, så håll reda på hygienen och att inte bakterier kommer nära underlivet.
- det får inte lossna delar eller bitar från föremålet du använder
- det får inte ge dig skavsår
-trä också gärna på en kondom över föremålet för att vara säker att det är rent. Då glider den också bättre.
Så i princip kan du använda vad som helst som är avlångt och påminner penisens form.
Tänk ändå på att det är inte meningen att "töja" på slidan och få in så stora föremål eller så många fingrar som möjligt. Nej, huvudsaken är att det känns skönt och att du är ordentligt upphetsad - då kan det kännas hur skönt som helst med tex bara ett finger.
Dessutom är det inte bara i slidan som tjejerna brukar stimulera när de onanerar, utan ofta smeker man klitoris (som alltså inte finns inne i slidan). Klitoris är det känsligaste stället på tjejens kropp och det finns många tjejer som inte kan få orgasm utan att klitors smeks eller gnuggas.
Här kan du läsa mera om onani och få några tips på vad du kan prova.
Hälsar ungdomsinformatörerna Lena och Liselott