Knä ont!!
03.08.2017
Hoppla,
Nu e de så att mitt knä värkt och varit sjuk i nån vecka.
Vet int riktigt va ja gjort men antagligen e de nån gammal skada från fotisen elr liknande. De va svullet ett par dagar och sjukt vid beröring e de ännu. Värker för det somsagt nästintill konstant.
Har haft de tejpat men nu då jag för första dagen är utan tejp är det nog kombinationer av värkmediciner som gäller...
Går nog att gå typ normalt men vissa rörelser skär till.
Smärtan är främst insidan av högra knä, främst översidan av knäskålen, (medial Condyle) men nog också hela innersidan och ibland värker de under knäskålen.
E de bara att vila elr borde jag gå och visa upp de?
Har ofta nog lite för hör smärt tröskel men då läkarna alltid typ ändå bara skickar hem en med burana å ordinerar vila... En som alltid skadar sig

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
03.08.2017
Hej,
Jag tycker nog att du skall gå och visa upp ditt knä för en läkare. Det är väldigt svårt för mig att veta vad som är problemet utan att undersöka dig. En läkare kan undersöka och vid behov ordninera vidare undersökningar (t.ex. ultraljud) eller fysioterapi. Även om man skulle bli hemskickad med en ordination om att äta Burana så betyder det ju inte att besöket har varit i onödan. Speciellt ifall att smärtan upprepas så är det bra om det finns dokumenterat i dina papper att du har uppsökt läkare för problemet flera gånger, då är sannolikheten större att du blir skickad på vidare utredningar.
Så ring till hvc och boka en läkartid.
Kram
Tessi