TANDVÄRK!(!!(
09.08.2017
Hej. Jag har fruktansvärd tandvärk. Jag haft visdomständer som jag var tvungen ta bort för några år sen. Eftersom de inte fanns plats och hade en dubbel på nedre tandraden. Men nu har jag så brutalt ont i uppe tandraden (där har jag kvar visdomständerna) och jag mår illa!!! Det är vit knöl på vid visdomständerna (mest på högra). Jag har sökt hjälp men de säger bara"borsta tandköttet". SKA JAG BORSTA BORT TANDKÖTT??? Jag mår illa!!! HJÄÄÄÄLP!! Jag orkar inte ta värktablett så ofta typ!!! AAAAAAAAJ!!!!!!

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
10.08.2017
Hej.
Jag tycker absolut att du skall gå till en tandläkare. Om man har ont i tänderna är det någonting som är fel - och då är det viktigt att rätta till det eftersom det i vissa fall leder till väldigt allvarliga infektioner om man inte gör någonting åt det.
Kanske du har möjlighet att gå till en annan tandläkare än du gick till förut om du känner att du inte riktigt fick hjälp där? En värktablett kanske hjälper för stunden men det är knappast en behandlingsmetod då man har tandvärk.
Ring och boka en tid nu genast.
Kram
Tessi