Vårta eller liktorn som gör ont
23.02.2023
Hej! Jag har en vårta eller liktorn på hälen, å nu ha ja vari å satt dit nå syra så det tar jätte ont. Ja ha int kuna gå på två dar så va ska ja göra? Hur vet ja ens om de e en liktorn eller vårta? Vårta

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
24.02.2023
Hej,
Jag tycker att du skall boka en tid till hvc och gå och visa upp foten för en sjukskötare där som kan ta ställning till vad det är och vilken typ av behandling som kunde behövas. Beroende på om det är en vårta eller en liktorn så kan de behandlas lite olika och det är svårt för mig att veta vad som är rätt i ditt fall då jag inte vet hur det ser ut.
Du kan börja med att ringa till din hvc och tala med en sjukskötare där, eller att besöka din hälsovårdare vid skolan/företagshälsovården.
Kram,
Tessi