Bättre avsugning
02.02.2021
Hej! Hur ska jag säga till min flickvän att jag skulle vilja att hon går längre ner på min kuk när hon suger av mig utan att det ska låta som att jag tvingar henne att göra det. När hon suger av mig så suger hon bara lite på toppen men jag skulle vilja att hon skulle deepthroata. Tar det sjukt för henne? Jag vågar heller inte trycka för hårt på hennes huvud för att jag vill inte göra något emot hennes vilja.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
02.02.2021
Hej,
Du tänker helt rätt då du vill ta upp det med henne på ett respektfullt sätt. Man har aldrig rätt att trycka ner någons huvud, eftersom detta kan kännas som ett direkt övergrepp och vara väldigt obehagligt. Olika människor har väldigt olika känslig kräk-reflex, så för vissa kan det göra direkt ont, och andra kan uppleva att de inte får luft.
Det bästa sättet att få någon att göra det man vill är att uppmuntra dem. T.ex. att du nästa gång hon tar dig i munnen kan säga att du tycker det är jätteskönt/hett då hon tar dig längre in i munnen. Man borde med andra ord uppmuntra det man tycker att går åt rätt håll - för då kommer det antagligen att gå mer åt det hållet. Även om du just nu upplever att hon inte tar dig tillräckligt långt in så funkar det antagligen bättre att säga "jag älskar då du tar mig långt in i munnen" än att du skulle säga "kan du sluta med det du gör nu och istället ta mig lång in". Förstår du skillnaden?  Uppmuntran funkar bättre än kritik, helt enkelt.
Sen är det en annan sak att sex är någonting som man hela tiden lär sig av och blir bättre på. Så vartefter ni lär känna varandra och blir bekvämare så kommer det sannolikt att bli bättre. Och ju mer hon märker att du njuter av oralsex - desto mer kommer hon också att njuta av det. Så länge hon inte känner sig tvingad till det alltså.
Om du vill att ni har en mer öppen kommunikation kring vad ni önskar er i sängen så kan du också be henne visa dig/berätta för dig hur hon vill bli slickad - och ta hennes önskemål på allvar. Då fungerar det förhoppningsvis åt båda hållen - så att båda öppet kan säga vad de tycker att är skönt.
Lycka till :)
Kram,
Tessi