drömmen..?
18.10.2015
Hej decibel! Jag tycker detta är en jätte bra sida trots att det brukar ta lite länge med svaren men det förstår man ju eftersom det är så mycket frågor! Nu ska ja gå rakt på sak. För några dagar sen drömde jag en konstig dröm. Det handlade om en kille som går i min skola. Och vi typ pratade med varandra en del i drömmen och så. Jag har aldrig tänkt på honom desto vidare men nu efter vet jag inte riktigt vad jag ska tycka. Hur ska jag göra för att få hans uppmärksamhet utan att kontakta honom på nåt sätt? anonym

Ungdomsinformatören Jenny svarar
20.10.2015
Hej!
Roligt att höra att du gillar Decibel fastän du har fått vänta lite längre ibland -förlåt oss för det -ibland har vi lite bråttomt och då kan det bli så...men vi gör ändå vårt bästa och försöker få svaren inom fem arbetsdagar.
Du berättar att du har drömt om en kille i din skola och du vet inte riktigt hur han har kommit i din dröm -på någotvis har han lämnat i ditt undermedvetna. Jag har några tips på hur du kan försöka fånga hans uppmärksamhet och de kommer här:
-var inte bara dig själv, utan den bästa versionen av dig själv genom att ta fram dina bästa sidor och lägga undan lite av de dåligare.
-sök ögonkontakt. Håll fast vid hans blick en stund, då du får ögonkontakt med honom och då får du säkert hans intresse att vakna.
-var glad och le mycket. Ett leende är det vackraste du kan bära.
-Låt honom öppna dörren åt dig. Vänta fast vid nån dörr och far in först då han kommer, så han har chanse att hjälpa dig med dörren.
-Härma hans kroppspråk för det gör att han känner sig likadan som du som igen gör att ni verkar passa ihop.
Du kan läsa mera om dessa och flera tips till här på bår sida som heter Flirttips.
Jag tror nog att du kommer bra igång med de här -lycka till! :)
Hälsar, ungdomsinformatören Jenny