Drog?
16.10.2017
Hej. Hittade och snodde några piller. 25 burana och 5 små piller. Mins inte namnet men nåt med smärtstillande och muskel någonting. Tänker äta dem. Jag vet att jag inte kommer att dö utav dem, men hur stor är risken? Har ätit och jag "ångrar" mig. Om jag dör, bryr jag mig inte. Men om jag inte dör, kommer jag vara ett mer problem för familjen och folket än jag ren är. Vafan ska jag göra? Vad ska jag göra för att få skytt på allt detta?
Eller hur ska jag agera normalt trots effekterna som säkert kommer att uppstå.
Snabbt snälla?
Skolan imorgon och får inte sjukanmäla mig. Var får jag tag på dem

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
17.10.2017
Hej,
Jag hoppas att du lever. Jag hoppas att du inte tog alla piller. Nej, man dör knappast knall och fall av Burana, MEN alla mediciner blir giftiga i tillräckligt hög dos, även Burana och Panadol. Blandar du dem dessutom med någonting annat som du inte vet namnet på så är risken att det skall gå dåligt stor. Pilleröverdoser är riktigt, riktigt otäcka saker om man inte får vård i tid. Jag kunde skriva obehagliga detaljer om vad som händer men jag gör det inte.
Jag hoppas att du inte tog dem, och jag hoppas att du steg upp även idag och att du väljer det tunga - men rätta alternativet att tala med någon. Jag VET att det känns skit just nu, men du har ett ansvar både mot dig själv OCH mot din familj att kämpa. Sök hjälp. Det finns hjälp. Ta tag i saken redan idag och gå till din skolhälsovårdare eller till hvc eller till akuten och berätta vad det är du går igenom och att du inte orkar. Huvudsaken är att du berättar för någon, och att det blir en ändring. Du måste bara orka lite till. Det kan bli bättre.
Många många kramar, och snälla du håll ut ett tag till, tills du får den hjälp du behöver. Världen behöver dig.
Tessi