Religion
19.06.2019
Hej! Jag har en crush på en kille som är en strikt laestadian men det är inte jag. Vi har en liten flört men vet inte om han får vara ihop med mig. Så min fråga är, tror ni att vi kan vara tillsammans ändå?

Ungdomsinformatör Ida svarar
19.06.2019
Hej!
Det är svårt att säga eftersom det beror helt på dig och han. Men jo, jag tror nog ni kan vara tillsammans. Det är viktigt att ni i sådana fall försöker se saker från den andres synvinkel och försöker förstå varandra. Ibland också accepterar att ni inte kan tycka likadant om en viss sak. Men allt det som jag nyss räknade upp är viktigt hur som helst i ett förhållande. Det kanske vore bra att ta upp det här med honom och fråga vad han tycker och tänker om det.
Du skall må bra i det förhållande du är i och kunna vara dig själv. Om du gör det så borde det inte vara något problem.
Lycka till och ta han om dig!
Kram, Ida