Mest lästa frågan
02.09.2021
Finns det nån uppdatering kring ”mest lästa frågan”? För en o samma ”drömyrket” har stått där ett tag. Och frågan ställdes 2015, så de hade varit intressant o se vilken som läses mest nuförtiden. Emilia

Ungdomsinformatör Kix svarar
03.09.2021
Hejsan!
Kul att du är intresserad av vår statistik :)
Algoritmerna uppdaterar hela tiden "mest lästa frågan" så att den är up to date - "drömyrket" är alltså i nuläget den mest lästa frågan trots att den är gammal. En gammal fråga kan bli den mest lästa ifall det är något som folk googlar mycket, i det här fallet kan det vara att folk googlat exempelvis "hur blir man skådespelare", eller något sånt, och hittat till vår frågetjänst via det.
Sen en annan grej som kan inverka är att sedan "drömyrket" blev den mest lästa frågan så har ju folk hela tiden klickat på den och därmed fått statistiken på just den frågan att skjuta i höjden mer än vad den kanske annars skulle.
Vi ska fundera här sinsemellan om det skulle gå/vara en bra idé att på något vis "re-setta" algoritmen mellan varven så att den skulle börja räkna om från 0 på vilken den mest lästa frågan är.
Mvh, Kix