Min fråga togs bort?
12.04.2022
Hej,
Igår ställde jag en fråga om hur jag skulle bemöta och hjälpa min bror som blivit sexuellt utnyttjad på skolan av en lärare. Men nu när jag går in för att kolla på svaret så finns frågan inte här. Har den tagits bort? Läste eran policy att ni kan ta bort frågor om det är att hänga ut någon person eller något som är förenat med brottslighet det som skrivs. Men det har jag inte gjort utan vill bara ha hjälp med min bror, eller så formulerade jag frågan fel? Eller har jag ställt frågan på fel sida? Vart ska jag isåfall vända mig? Syrran

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
Ungdomsinformatör Kix svarar
Ungdomsinformatör Piia svarar
14.04.2022
Hej,
Det finns flera anledningar till varför din fråga avpublicerades. Frågans art är mycket allvarlig, och du går ut med ganska mycket detaljer vilket kan leda till väldigt trista följder för alla inblandade. Med tanke på det du kan läsa i avsnittet om våra sekretessregler så ser du att vi förbehåller oss rätten att avpublicera frågor och/eller anmäla dessa då det finns anledning till det. Och utan att i detta forum ge en mer exakt förklaring till den saken så blir du tvungen att acceptera att vi fann anledning att avpublicera din fråga.
Om detta är någonting du önskar diskutera så kan du kontakta oss på telefon : 044 727 7955.
Vår strävan är att Decibel skall vara en pålitlig tjänst där ungdomar vågar ställa sina frågor och får sakliga svar, och ansvaret för att bibehålla pålitligheten i frågor och svar utgår således från såväl decibels anställda som från den enskilda användaren.
Hälsningar
Decibel - Teamet