Jobb
06.10.2017
Hejsan, jag hade tänkt söka jobb till eftis å jag undrar då om de e på de sätte att man börjar sin jobbdag ungefär 12 tiden då barnen slutar skolan åså jobbar man då till cirka 17 eller hur ligger det till? Arbetslös

Ungdomsinformatören Liselott svarar
06.10.2017
Hej Arbetslös!
Ja, oftast är det ungefär de där tiderna det är frågan om, men det varierar från eftis till eftis, kommun till kommun och huruvida det är skolans eget eftis eller i regi av någon förening. Så bäst vore såklart om du ringde till kontaktpersonen i arbetsannonsen och frågade om arbetstiderna. Se, vissa eftisar har personal som på dagen är assistenter åt någon skolelev under lektioner och på raster och på eftermiddagen är eftisledare, och andra eftisar igen har morgonverksamhet, så de kan vara öppna mellan typ 7 och 9 också.
Hoppas du får det :)
Hälsar Liselott