Han gillade inte mig!
01.10.2019
Hej jag skickade förra veckan till en kille och sade att jag gillade honom. Men han sa att han inte kände likadant. Har jag fortfarande en chans?

Ungdomsinformatör Ida svarar
02.10.2019
Hej!
Väldigt starkt och modigt av dig att berätta för honom hur du känner. Ifall han sagt att han inte känner likadant, så är det som du bör tänka på. Du får absolut inte klandra dig själv i detta. Ibland så är det så att man inte känner samma sak för varandra. Man vet inte vad framtiden för med sig, men för ditt eget välmående så är det bäst att du går vidare.
Du får vara ledsen över det som hänt. Det gör ont när någon man tycker om inte tycker om en på samma sätt. Att gå runt och vänta på honom så är inte bra för dig! Ta hand om dig själv! Gör sånt som du mår bra av, umgås med kompisar och familjen. Hitta på saker.
Kram, Ida