hjälp
20.11.2018
Jag vill ha sex med nan men jag är så ful så ingen vill ens prata med mig, jag runkar 3-5 per dag och min penis är sex ready när som helst så kan jag få hjälp?!?!?!? Sam

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
23.11.2018
Hej,
Jag har svårt att tro att ditt utseende skulle vara så uppseendeväckande att du av den anledningen inte skulle få ha sex. Men jag vill påminna dig om hur få människor i din ålder som sist och slutligen har sex med en partner. Sex räknas ofta som någonting som hör mer till vuxenvärlden än till tonåringar, just av den anledningen att det kräver en viss mognad. Det kräver med andra ord lite mer än att man bara vill ha sex med "nån".
Jag tycker att du skall sluta tala fult till dig själv. Njut av din egen sexuella lust med dig själv, tills du hittar någon som du kan dela den med. Sex är i allmänhet roligare om man har det tillsammans med en person som man bryr sig om och har nån form av relation till, så jag tror att det lönar sig att vänta i lugn och ro tills du har det. Du har hela livet framför dig så du kommer garanterat att hinna ligga. Men förarbetet kan du börja med redan nu - d.v.s. att jobba på din egen självkänsla och hur du talar till dig själv. Det kommer att göra det lättare att skapa en relation till någon som du sedan kan utforska sex tillsammans med.
Kram
Tessi