Hjälp mig!
10.05.2019
Hej! Jag undrar om man kan bli gravid om jag som tjej har på mig underkläder, men killen kommer (alltså utanför mig då)? Vi hade alltså inte sex utan han fick bara utlösning, men jag låg bara brevid. Min mens är 2 dagar sen.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
13.05.2019
Hej.
Det är högst osannolikt att du skulle kunna bli gravid om en kille kom utanpå dina underkläder, eftersom det skulle innebära väldigt jobbiga förhållanden för spermierna att försöka ta sig genom tyget, och sedan upp i slidan och vidare upp till livmodern och äggledaren. Spermierna är helt enkelt inte så starka. Visst finns det ju situationer där det kunde tänkas gå så - t.ex. om killen så att säga var inne i dig så mycket det skulle gå men du hade trosorna på dig - det finns ju en anledning till att man inte gör kondomer av tyg. Men om du låg bredvid killen och han fick utlösning utanför dig och utanför dina underkläder så behöver du nog inte oroa dig.
Vänta på mensen i lugn och ro.
Kram
Tessi