Igen?!
30.06.2022
Hej decibel!
Jag skrev till er för inte alls så längesen med rubriken ”varför?” Där jag förklarade att jag skrivit med en kille i 8 månader. De som hänt här näst nu under dagarna är att vi typ bråkat. Nu när jag jämför med hur han snapar alltså jämför med när jag va osäker på han och vi inte bråkade är att han snapar inte mig alls lika mycke nu. Vi bråkade om att han skrev att han skulle jobba utomlands osv vilket kommer dröja tills vi ses och där började min trust issues mot honom för det är alltid ngn typ av ursäkt till att inte ses dem 8 månaderna. Han blev iaf sur o kallade mig tappad osv och han fattade inte riktigt hur allt kunde bli så komplicerat hela tiden.
De sista vi skrev va iaf att jag ska vänta tills han kommer hem o vi ska ha kontakt. Då svarade han ”okej, låter bra!” Sen snapa han inte mig på hela dagen till dagen efter vilket jag förstår för allt blev så aggressivt jag vill ju ge han tid o tänka. Dagen efter frågade jag han om allt va lugnt nu mellan oss och han svarade ”vad?” Alltså typ vad vill du tolkade jag de som. Jag skrev att jag låter han vara för obviously har de inte lugnat sig. Då svarade han ”förresten så kommer jag hem nu på fredag men kommer inte va hemma” jag själv personligen förstod inte riktigt varför han skrev de om han ändå inte ska komma hem o inte kan va med mig så jag frågade om han kommer hem ngt och då svarade han att han inte vet och sen dess har vi inte snapat alls mycket det är helt DÖTT!!!
Jag vet inte vad jag ska göra om jag ska vara ärlig. Har han tappat intresset för mig? Varför snapar han flera andra o inte mig. Kommer han verkligen träffa mig?
Jag vill inte fråga han heller för de kan tolkas som väldigt på man kanske ska vänta o se om han hör av sig. Jag är jätte intresserad av honom och tanken av att han nu kanske tappar intresse för vi bråkat igen känns dåligt…

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
01.07.2022
Hej,
Tyvärr blir det så lätt missförstånd då man bara har kontakt i text och kanske inte riktigt känner varandra. Man läser lätt in saker i vad andra skriver och i ens eget huvud kan det låta argt eller negativt trots att det kanske inte alls var tänkt så. Till exempel det att han svarade "vad?" Då du frågade om det var lugnt mellan er, det kanske inte alls var meningen som en spydig kommentar utan helt enkelt som en fråga? Och då kan jag också förstå att det kan kännas förvirrande för honom om ditt svar sedan var argt.
Om du själv fortfarande är intresserad av att träffa honom så tycker jag att du skall säga det. Skicka och be om ursäkt för att det blev så trassligt, och skriv att du gärna vill träffa honom då han kommer hem. Sen är det ju upp till honom att avgöra om HAN vill träffas eller inte. Jag kan inte svara på hurudana känslor han har för dig för det vet nog bara han själv - och de kan du egentligen inte påverka heller. Men det är inte ett svaghetstecken att säga ärligt att man är intresserad av någon, hellre ärlighet än att man spelar nån sorts spel. Så om DU skriver ärligt att du är intresserad av honom och gärna vill ses, så får han ju bestämma om han vill träffa dig eller inte. Om han är intresserad så kommer han antagligen att prioritera att ses - medan om han inte tar sig tid att träffa dig så kanske han inte är så intresserad. Så jag föreslår att du är öppen med dina känslor - så får du veta om du skall fortsätta jobba på att skapa en relation med honom eller om du skall gå vidare.
Lycka till!
Kram,
Tessi