Inte kåt på länge
01.03.2019
Hej decibel. Jag är tonåring (kille) som alltid har haft mycket sexlust och har därför onanerat mycket (är singel). Jag har sedan två månader nu inte typ alls haft någon sexlust, men jag får nog ofta stånd men blir bara liksom semi-hård. Jag har altså inte blivit liksom sådär riktigt hård som förut nu på en lång tid. Jag vet inte om det beror på om jag verkligen fysiskt skulle vilja ha sex med en person jag älskar eftersom jag inte haft det ännu (är oskuld), elr om jag bara har tappat suget för sex, vilket jag ändå inte tror, eller skulle det kanske kunna bero på
att jag inte som när man var i tidiga puberteten (är nu 16), kåt på bara liksom kvinnans kropp, men att jag nu kanske vill ha någon man gillar och har känslor för, och inte bara hur någon ser ut, men jag tycker ju nog ändå att utseende är en viktig del liksom
Hoppas ni kanske har något svar på detta problemet, eller kanske några tips på hur man blir kåtare och hårdare igen ;) Beez

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.03.2019
Hej.
Det är ganska vanligt att man blir stressad då man märker att man inte är lika kåt som man varit tidigare, men du kan vara helt lugn. Sexlusten är någonting som kan variera väldigt mycket från en period till en annan, och det betyder ganska sällan att den skulle vara helt försvunnen.
Det kan säkert ha att göra med det som du själv skriver, att du tidigare i puberteten var jättetänd mer eller mindre hela tiden, och att det nu lugnat sig lite. Men i det skedet du träffar någon som väcker ditt intresse så tror jag nog att upphetsningen kommer att komma tillbaka med full styrka.
Det är alltså helt normalt att man under vissa perioder är mer kåt och under andra perioder mindre. Det är bara att slappna av, för det kommer nog tillbaka.
Kram
Tessi