Kärlek
31.10.2022
Hej Tack för ditt svar fick mycket bra information :) jag haf börjat komplimera honnom lite under text men när vi är i skolan vågar jag inte riktigt säg hej och det finns inte riktigt en tid när vi träffar på varandra. Jag har också märkt att han kollar mot mig men endå ingnorerar mig. Det enda som är problemet med oss är att jag inte har någon aning om han tkr om mig och att jans lillebror går på min klass som hatar mig: Jag ställde en liknande fråga för ett tag sedan om honnom!- noten Noten

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
01.11.2022
Hej,
Det låter som att det utvecklas precis rätt :) Kom ihåg att njuta av situationen. Det behöver inte gå snabbt då man lär känna en ny person, trots att jag förstår att du är otålig och helst skulle vilja att allt hände direkt. Han är antagligen lika blyg och osäker som du.
Fortsätt att ge honom uppmuntran då ni skickar, och försök börja hälsa på honom i skolan så att ni kommer förbi den fasen. Ett annat sätt att visa honom att du är intresserad är att du ler mot honom då era blickar möts. Det är sådant som nästan alla blir glada av så då är det svårt att motstå att le tillbaka.
Och kom ihåg att det alltid kan komma små motgångar på vägen. Dagar som det känns som att det inte alls går framåt. Men då får du försöka ta fasta på att minnas fina ögonblick och fortsätta nästa dag.
Lycka till!
Kram,
Tessi