Min tjej....
01.01.2020
Hej..
Jag och min så kallad flickvän har träffats ca 4dagar på 2 veckor och haft sex hon säger hon älskar mig men jag vet inte om jag gör det fast jag har sagt de åt henne.
Jag frågade ju om hon ville bli min flickvän men de var ju bara för jag ville ha sex.. De låter kanske konstigt men jag skulle på riktigt vilja göra slut men jag vet inte hur jag ska göra för vill ju inte såra henne heller.
Tacksam för svar. Öö

Ungdomsinformatör Ida svarar
07.01.2020
Hej!
Det är väldigt svårt att undvika att ingen blir sårad när man ska avsluta ett förhållande. Det är inte farligt att vara ledsen och det kommer att bli bättre. Så vill du göra slut gör det.
I framtiden kan du fundera över om det är en bra sak att bli tillsammans med någon bara för att ha sex. Prata med tjejen så att ni båda har samma information och är okej med att det handlar endast om sex eller mera.
Ta hand om dig! :)
Kram, Ida