One nightstand
08.12.2021
Hej! Jag skall snart på kryssning, i fall jag har ett one nightstand vill jag ha svar på följande frågor. Hur börjar man flörta med snyggingen och hur får man kontakt? Vad skall man prata om med en främmande människa? Vad ska man säga under one night standet? Hur går man vidare efteråt med personen? Hur fortsätter man? Hej där

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
09.12.2021
Hej,
Jag tror att det bästa sättet att flörta med någon är att helt enkelt visa intresse. Det behövs antagligen ingen speciell metod för det annat än rak ögonkontakt, ett leende och ärligt intresse. Förhoppningsvis är det ju en person som du faktiskt ÄR intresserad av och då brukar det inte vara svårt att hitta saker att säga eller fråga, i all synnerhet inte om människan är intresserad tillbaka. Det handlar ju om att man vill lära känna personen (om så bara för den kvällen) så man behöver inte hitta på ett färdigt manus utan tala på samma sätt som man skulle tala med vem som helst som man försöker lära känna.
Det du måste tänka på är att det finns risker med att gå iväg till någons hytt med en person som du inte känner. Se gärna till att dina vänner vet var du är och att de kan få kontakt med dig, eller bestäm på förhand när ni skall träffas. Givetvis har man rätt att träffa nya människor enkom för att ha sex - men försök komma ihåg att se till din egen säkerhet, och att lita på din magkänsla. Om du skulle tveka och tycka att någonting känns fel så är det bättre att backa. Och kom ihåg att skydda er med kondom så behöver du inte oroa dig över graviditet eller sexuellt överförbara sjukdomar.
Lycka till och ta hand om dig.
Kram,
Tessi