Orgasm
16.06.2019
Hej! Jag har provat på att använda kudde när jag vill få Orgasm, jag antar att jag lyckats få men det känns inte så stort som "en stor explosion av känslor" , snarare en pytteliten explosion. När min kille fingrade mig kunde jag inte hejda mig att göra ljud, jag kände mig yr och mina fingrar började domna ( antar att jag andades så mycket så jag typ började hyperventilera) för att det var så skönt. Jag klarade inte av känslan så jag var tvungen att avbryta. Var jag ens påväg att komma eller var det något annat? Och efter att han fingrade mig så är jag inte så säker på att jag någonsin fått en orgasm. Jahapp

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
17.06.2019
Hej.
Antagligen känns en orgasm inte likadan för alla människor, men min gissning skulle vara att om du är osäker på om du har fått en orgasm eller inte så har du antagligen inte det. Att bli fingrad eller att fingra sig själv kan ju vara väldigt skönt, och man kan känna av små och sköna sammandragningar även innan själva orgasmen, så kanske det är de du har upplevt. På det sättet är orgasmen ganska likt en nysning - att man nog oftast registrerar den tydligt.
Ibland kan det bli nästan för intensivt innan man kommer, och då kan man behöva pausa lite innan man fortsätter, men det är ju inget fel med det, och på 15-30 sekunder brukar kroppen ha lugnat sig så mycket att det oftast går att fortsätta.
Bara att fortsätta träna :)
Kram
Tessi