Vad ska jag göra o vem ska jag tala med?
02.01.2020
Har sån otrolig ångest över saken och vet inte vem jag borde tala med och vad jag borde göra! --> hemliga rutan :[

Ungdomsinformatör Ida svarar
07.01.2020
Hej!
Det är inte alls konstigt att du känner så som du gör just nu. Det har hänt en hel del, och dels är något som du inte är stolt över. Försök att tänka på det som att det går inte att ändra det som hänt, men du kan lära dig av det hela. Du är värd att vara tillsammans med en person som vill vara tillsammans med just DIG och inte flera på en gång.
Vad är det som du egentligen gillar med den här personen? Är det närheten? Känner du dig ensam? Jag lovar att det finns någon som du kommer att tycka om och att det kommer vara ömsesidigt. Vi gör alla misstag ibland, det viktiga är att vi lär oss av dom. Så beskyll inte dig själv allt för mycket, det är trots allt hen som gjort det värsta..
Prata med någon kompis, om du inte vill berätta allt så kan du t.ex. bara berätta att du har det tufft nu. Känner du att du kan prata med något syskon eller förälder?
Ta hand om dig!
Kram, Ida