Vill helst int tal om de
13.12.2020
Jag å min kille ha vari tsm 11mån. Jae stört kär i han och ja älskar att va me han å vill de hela tiden, men nu några dar ha ja känt mej helt tom, brukar vara lessen för att han inte kommer tidigare än helgen (vi ses bara på helgar). Ha känt mej tom å vet int hu ja känner, har de nå me föhållqnde å gör elr vafö eja såhä, vi har kul då vie me varann å ja vill va me han. Fö vi älskar varann men ede vanlit å känn sig såhä ibland
:-

Ungdomsinformatör Kix svarar
15.12.2020
Hejsan, tack för din fråga <3
Det låter som att du kanske har en nere-period just nu överlag, och därför känner ett större behov av närheten och tryggheten som din pojkvän ger dig. Han låter som en fin person. Jag tror inte din ”tomhet” beror på förhållandet, det är normalt att man ibland har perioder när saker överlag känns lite gråare. Du säger ju själv att ni älskar varandra, och det låter verkligen så på det du skriver.
Fundera på om du annars också känt dig stressad eller belastad i livet den senaste tiden? Jag tror det är många som känner att det varit rätt tungt på sistone med tanke på viruspandemin som ändrat på så mycket av vardagen och kanske gjort att den känns lite osäkrare, plus att det har varit ganska mörkt på utsidan vilket också påverkar humöret. Förhoppningsvis får vi alla vila ut lite kring julen och vara mera med personer vi tycker om!
Just nu är det viktigt att du tar hand om dig själv, lyssnar på vad din kropp behöver, är snäll med dig själv, och försöker hålla någon typ av rutiner. Och låt dig själv känna genom alla känslor, gråt om det känns som du behöver gråta, exempelvis. Det kan också vara skönt att prata med en vän eller nån du litar på om du får tunga känslor.
Jag tror inte du behöver oroa dig om ditt mående varit såhär bara en kortare tid, men om det håller i sig kan du fundera på om det vore skönt att gå och prata med exempelvis kuratorn om det?
Hoppas det vänder snart!
Kram, Kix