14 år ljumsbråk
23.06.2019
Hej är 14 år och är orolig över min pung eller om jag har ljumskbråk om jag tynger och skäner i ljumsken är det som en liten kula men det är en kula på båda sidorna me vänstar är lite skarpare jag inbilar mej sekert bara ser ingen uphöjning på huden eller nåt och sen har jag åkså störe blodådrår i vänstar testikeln är väldikt orolig så svar skulle vara snällt

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
24.06.2019
Hej.
Det är jättesvårt att svara på vad det kan vara bara på basen av det du skriver, och om det är någonting alls. Därför tycker jag att du skall boka en tid till en läkare på hvc som får undersöka dig. Jag förstår om det känns pinsamt att boka tid för en sån sak, men du kan vara helt säker på att du inte är den första - och inte heller den sista som bokar tid för att man är orolig över en knöl. Det är bättre att åka och tala med en läkare än att gå omkring och oroa sig, så ring till hvc redan idag.
Kram
Tessi