Itsetuhoinen seksi
12.02.2019
Muutettuani kotoa 18v olin pahasti masentunut ja harrastin todella paljon irtoseksiä itsetuntoni kohottamiseksi. Tämän jäljiltä emättimessäni on gynekologin mukaan arpeumaa ja limakalvon ohentumista. Kuinka pääsen yli näistä kehollisista traumoista ja inhosta kehoani ja seksiä kohtaan? Pelkään, että olen peruuttamattomasti rikki. sad-and-angry
Nuortenelama2

Ungdomsinformatören vid Nuortenelämä.fi svarar
15.02.2019
Hei sad-and-angry!
Olit rohkea, kun laitoit viestiä ja pyysit apua, hyvä! Ikävä kuulla, että sinulla on paha olla. Tilanteesi vaikuttaa nyt sellaiselta, että sinun kannattaa hakea siihen terveydenhuollon ammattilaisen apua.
Jos olet opiskelija, ole yhteydessä opiskelijaterveydenhuoltoon. Jos kuulut työterveyshuollon piiriin, ole yhteydessä sinne. Kaikissa tapauksissa voit myös varata ajan oman alueesi terveysasemalle lääkärin vastaanotolle. Lääkäri kirjoittaa tarvittaessa lähetteen erikoissairaanhoitoon esim. psykiatrian poliklinikalle
Täältä Nuortenelämä.fin sivulta löydät erilaisia tuki- ja kriisipalveluita, joihin voit myös olla yhteydessä. Lisäksi Netarin sivulta löytyy chatteja, joissa voi jutella nimettömänä luotettavan ja koulutetun henkilön kanssa. Lisäksi täältä Nyyti ry:n sivulta voit saada tietoa ja vinkkejä hyvinvoinnin edistämiseksi ja pahan olon voittamiseksi
On kuitenkin ennen muuta tärkeää, että haet apua terveydenhuollosta. Se kannattaa tehdä mahdollisimman pian, jotta tilanteesi ei ainakaan pahene. Hae apua oman hyvinvointisi tähden. Terveydenhuollon ammattilaiset auttavat sinua varmasti! Jos sinusta tuntuu, että puhuminen aiheesta on aluksi hankalaa, voit kirjoittaa lapulle tilanteestasi ja näyttää lapun sitten terveydenhuollossa. Tai näyttää siellä tätä meille kirjoittamaasi viestiä.
Tsemppiä ja rohkeutta sinulle, älä jää yksin! Olet arvokas ja hyvä juuri sellaisena kuin olet. <3
Haleja, Riina | Nuortenelämä.fi