..
26.04.2019
Hej, idag utsattes jag för tryck mot bröstkorgen/bröstbenet. Strax efter hostade jag litegrann men inte nu nå desto mer. Under dagens lopp har jag haft ont just vid bröstbenet, speciellt när jag ligger ner. Vad kan det vara och är det nåt man behöver fundera mer på? :p

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
29.04.2019
Hej.
Jag tror inte att du behöver oroa dig för att det skulle ha orsakat några bestående men. Om du fortfarande har lika ont så kan du besöka din skolhälsovårdare, men jag gissar att ömheten du kände efteråt var helt normal. Bröstkorgen är ganska "elastisk", men det innebär ju inte att den skulle vara okänslig ändå. Det finns t.ex. muskler eller muskelfästen som säkert kan bli ömma om de utsätts för tryck.
Men om smärtan har gått över nu så behöver du nog inte fundera mer på saken.
Kram
Tessi