Adhd
17.10.2013
Hej Decibel!
Jag har länge funderat på om jag har adhd, hur får man veta om man har det? Och var kan man ta reda på det i Vasa? Då jag läser om adhd på internet så stämmer nästan allt in på mig.
E

Ungdomsinformatören Sanna svarar
21.10.2013
Hej, om du inte redan varit hos skolhälsovårdaren så ska du börja där. Ifall du inte går i skola just nu kan du vända dig till din egen Hvc. Du kollar kommunens hemsida och går till hälsovård, där hittar du tidsbeställning. Ring och boka en tid till läkare så att du får diskutera och berätta hur du känner det. Nu vet jag ju inte direkt hurudana symtom du har, men man kan nästan känna igen sig i vad som helst om man börjar läsa på olika kännetecken, så det behöver inte betyda att du verkligen har adhd.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna