Bröst
08.05.2020
Hur får man större bröst? jag har provat allt som går...jag är helt platt :( jag menar jag vill ändå ha lite kvinnliga former men dom vägrar att växa

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
11.05.2020
Hej,
Tyvärr finns det egentligen ingenting du kan göra för att få dina bröst större. Hur stora bröst man har/får bestäms dels av genetiska faktorer och dels av livsstil. Jag vet inte hur du ser ut i övrigt, och hur din pubertetsutveckling har sett ut hittills. Med andra ord är det möjligt att dina bröst ännu kommer att växa om din pubertetsutveckling annars har varit senare - men det kan också hända att du genetiskt är programmerad till att inte ha så mycket fettvävnad på just brösten - och det kan man inte göra någonting åt.
Jag förstår din önskan om att ha mer former, men vill påminna dig om att kvinnlighet inte sitter i storleken på brösten, inte heller sitter definitionen av skönhet i storleken på brösten.
Brösten fortsätter att förändras egentligen hela livet, så de är knappast helt klara ännu, men det bästa du kan göra är att helt enkelt göra det bästa av det du har. Tyck om din kropp och acceptera den, det är mycket viktigare än att brösten har en viss storlek.
Kram
Tessi