Dusch
13.04.2020
Varje gång jag duschar så kissar ja på mej, ja e int ens kissnödi men då ja går in i duschen så typ ba rinner de utan att ja ens trycker på de händer typ 6-7ggr varje gång ja duschar. Vafö gör de så?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
14.04.2020
Hej.
ÄR det så att du "låter det komma" eller kommer det trots att du försöker hålla dig? Har du märkt att du skulle ha svårt att hålla tillbaka kisset i något annat sammanhang?
Jag tror inte att det behöver vara speciellt konstigt. Dels blir människor ofta kissnödiga av ljudet av duschen, och jag tror säkert att väldigt måna "låter det komma" i duschen eftersom det ändå spolas bort med vattnet. Både ljudet av vatten och det faktum att det är varmt och skönt i duschen gör att man lättare slappnar av i hela kroppen.
Men om du däremot har märkt att du skulle ha svårt att hålla dig även i andra sammanhang, eller att du inte kan hålla dig från att kissa även då du försöker göra det så tycker jag att du skall tala med en läkare om saken så att läkaren kan kolla upp att dina muskler i underlivet fungerar som de skall. Du kan då ringa och boka en tid vid hvc. Du kan vara helt säker på att alla läkare har hört konstigare saker så det är inget att skämmas över - men någonting som kanske bör kollas upp för att du skall få hjälv vid behov.
Kram
Tessi