E ja gay om:
14.11.2013
E jag gay om ja tycker om att se på anime som har ganska hård gay-sex, men int tänker på de annars eller tittar på andra pojkar på det sättet??! zxcvbnm

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena svarar
21.11.2013
Hej zxcvbnm!
Svårt för oss att säga, för det handlar ju om vad du själv tycker innerst inne. Se, den sexuella läggningen är något som var och en får bestämma helt själv på basen av hur han/hon känner och tycker - ingen kan bestämma åt en eller har rätt att lägga en i något visst fack.
Men kom ihåg att det är skillnad på sexfanasier och på vad man vill göra i verkliga livet. Så gott som alla drömmer, tänker, fantiserar om eller ser på någon gång/ibland/ofta sådana sexgrejer som de aldrig skulle kunna tänka sig att göra på riktigt med en partner. Folk kan drömma om allt från gruppsex till våldsamt sex utan att faktiskt vilja göra det i verkligheten, men de blir ändå kåta av det och njuter av drömmarna - och det är alltså helt normalt. I våra egna huvuden får vi tända på precis vad vi vill, huvudsaken är att man aldrig har någon typ av sex med någon som inte gillar typen av sex, eller skadas av det mentalt eller fysiskt. Hela porrvärlden handlar också mycket om fantasier, som hjälp medel att fantisera mera eller som underhållning.
När det gäller ens egen sexuella dragning, så måste man inte lägga in sig själv heller i ett visst fack och hållas där hela livet. Alla förändras vi under livet och ibland kanske sexualiteten också förändras lite eller mycket. Så ta inte stress för att "bestämma" dig för något, du blir som du blr och det är bra oavsett vad du väljer.
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Lena (på basen av experternas tidigare svar på frågor om sexuell läggning)